måndag 20 april 2009

Kanin

Kaninen hoppar på mattan, nosar runt, hoppar lite till. Flyr in i köket när någon närmar sig. Hoppar sedan ut igen och nosar vidare.
Idag har det spelats rollspel. Coriolis. Det var intressant, rymdstrider och grejer, inte dåligt. Inte dåligt. Tam Búrin, mekaniker, hade en mycket händelserik tid. Med både strålningsskador och det ena efter det andra.

Nio sidor skrivna. Inte varit så aktiv de senaste dagarna. Jag vet hur den ska sluta, och jag vet hur jag ska ta mig dit. Typ. Problemet är att jag inte vet vad som ska hända NU. Det blir lite krystat. Först en rad, sedan en till. Krystat. En, kanske två, sidor till, sedan är det dags för första genomarbetningen. Lägga till, skriva om, hugga, hugga, hugga. Stora yxan. Massa blod!

...

Nåja... Jag har planer för att skriva flera historier i samma värld, så konstruktiv kritk av de som hittills läst en del av det jag skrivit uppskattas. vad vill ni ha mer av? Vad fattas? Skicka helst detta via mail om ni känner för att skriva något. Inga spoilers på bloggen tack.

Imorgon ska jag planera för onsdagens Noirspel, önska mig lycka till.

Inga kommentarer: