onsdag 15 april 2009

Början av gamlelivet

Skrivandet är som en drog. Saknaden blir märkbar och behovet av det allt större. När jag inte skriver blir jag rastlös, uttråkad. Idag har jag suttit vid datorn nästan oavbrutet hela dagen. Mackan kom förbi på en kopp kaffe vid ett-tiden, och jag tillbringade några timmar med honom och Alex senare på dagen också.
Vad gammal jag känner mig nu, "Markus kom förbi på en kopp kaffe, vi diskuterade lite fotboll och hur illa dagens ungdomar sköter sig. Sedan läste jag del 2 av GP och lyssnade lite på P4." Ha!
Nåja, var var jag? Just det, droger. Morgondagen planeras att se ut så här; Gå upp runt halv nio och sedan äta frukost. Efter frukosten ta en promenad för att efter det ta en dusch när jag kommer hem. Sätta igång datorn, breda mackor och göra kaffe. Kolla runt på internet och sedan ta tag i skrivandet. Någon gång på eftermiddagen ska jag till Henån för att spela in med Tigerhype (suck), och sedan hem igen för att förmodligen fortsätta skriva.

Det skrämmer mig hur mycket jag trivs med ett inrutat liv utan några direkta överraskningar. Jag håller nog på att bli gammal. Nåja, dags att äta upp smörgåsen och sedan lägga mig och läsa. Klockan är ju över tolv, det är ju sent (pah, humbug!).

Inga kommentarer: