lördag 11 april 2009

-

Nu har det gått ett tag. Jag har inte haft någon lust att skriva, ingenting att dela med mig av, ingenting att berätta. Att skriva "det här har hänt i helgen" orkar jag verkligen inte med längre. Det är ju helt bortkastat, jag orkar inte läsa andras "dagböcker", och orkar sannerligen inte skriva ned själv det jag inte orkar läsa om er. Bloggen har blivit ett tomt skal på senare tid - tomt på inlägg, tomt på kommentarer och förmodligen tomt på läsare också. Kanske finns här fortfarande några trogna människor som besöker bloggen i hopp om att jag uppdaterar, kanske inte.

Mitt liv rullar iallafall på i maklig takt nu för tiden, ingenting speciellt händer egentligen. Spel spelas, människor träffas, böcker läses. Allt det där, ni vet. Arbetar lite på en steampunknovell som kanske kan bli fin. Annars..? Njae...
Idag klippte jag mig. Fel. Jag fick mig klippt. Håret blev kort, det var en chock, men jag är nöjd.
Vad är det för datum tro? 11 april? Ekonomin går på tomgång, de få pengar jag fortfarande har sugs långsamt ut, och nya utgifter tränger sig på hela tiden. Jag borde isolera mig, hålla mig borta från allt. Bara sitta hemma i mitt rum, läsa böcker, spela gitarr och döda tid framför datorn. På det sättet sparar jag iallafall pengar. För det börjar bli djävligt knapert nu.

Jobb kan jag ju glömma. Ingen risk att ett sådant skulle infinna sig. Inte nu. Ingen erfarenhet, fel utbildning, inga kontakter, lågkonjunktur, för ung. Kan ni inte bara skjuta oss? Få slut på skiten? Inget jobb. Det blir ingen erfarenhet. Utan erfarenhet inget jobb. Inget jobb, ingen erfarenhet. Utan erfarenhet inget jobb. Fuck it all.

Att jag börjat leva i ett slaskgrått skimmer igen gör ju inte heller saken bättre. Heck, I'm so tired of it. Iallafall börjat lite smått med japanskan igen. Känns bra, köpt en gammatikbok, pluggat lite. Känns bra. Datum var det ja. 11 april. Fyra dagar kvar, borde söka lite fler högskolor. Kommer jag inte in i Borås i höst är jag ju helt körd annars. Kan lika gärna söka massa skit, så har jag något att göra iallafall. Frågan är bara vad? Något som ger jobb eller något jag finner intressant? Att hitta något som ger tillfredsställelse för båda verkar ju helt dödfött.

Ja, det här blev ju ett fantastiskt inlägg. I'm outta here. Återkommer väl någon gång.

1 kommentar:

Lilla flickan Iris sa...

Jag läste just detta intressanta inlägg och känner mig som en ganska trogen människa. Jag besöker din blogg dagligen, i hopp om att den ska vara uppdaterad! Och idag blev jag glad :)

Jag har faktiskt fyllt i en lista som jag borde skicka till dig. Det är en lista som förmodligen dyker upp på din blogg snart, i hopp om att dina läsare ska lära känna denna gästbloggare lite bättre! Eller lära känna mig alls.
Äsch, jag spar resten till mailet, som snart infinner sig i din inkorg!