måndag 20 april 2009

En liten tanke om kläder

Har ni tänkt på hur olika man blir bemött beroende på kläder? Jag gick och köpte mjölk för en stund sedan, jag hade en munktröja, jacka och jeans. Det blåste smådjävlar så jag tog på mig luvan (i brist på mössa). Genast började folk titta bort när jag gick förbi dem, de höll blicken stadigt mot marken och tittade inte på mig. Vissa på avstånd däremot stirrade öppet, och de såg inte allt för vänliga ut.
Vad fan är det egentligen?
"Åh nej, han utnyttjar vad tröjan erbjuder. Han måste vara en ond, ond man som plågar djur i källaren och hatar både invandrare och barn."
Djävligt logiskt.

3 kommentarer:

Iris sa...

Bra skrivet.
Du behöver förresten inte bära luva för att jag ska tro alla dessa fina saker om dig.
Du grillar ju katter?

Alex sa...

Nej, hood är bannlyst bland sånt där vanligt folk har jag märkt. Jag brukar titta fram under luvan och le jättemycket åt dem, då blir det förvirrat hoppas jag.

GunBlade sa...

Iris: Precis, alltså borde inte luva göra saker och ting värre.
Alex: Jag brukar ha solglasögonen på också, det är jättekul :D