onsdag 15 april 2009

Gästbloggare - Iris

Hejsan alla läsare därute!
Är det såhär det känns att befinna sig i bloggvärlden? Det hade jag ingen aning om! Jag har nämligen aldrig bloggat förut!
Jag heter Iris och är från och med nu gästbloggare åt Coffee, som för övrigt har en riktigt bra blogg!
Men nu kommer jag här och töntar ner den lite. Ja, jag är töntig! Det kommer du minsann att märka framöver :)
Det här som jag skriver nu kommer att bli någon form av introduktion, så att du som läser ska få lära känna mig lite bättre. Eller lära känna mig alls!

Jag heter som sagt Iris, är 17 år ung (fast jag känner mig ungefär som 12) och bor i kallaste Norrland!
Jag är en ganska ointressant människa, som ska försöka skriva intressanta blogginlägg, woho! Så önska mig lycka till.
Att jag vägrar skaffa en egen blogg och att jag är helt emot bloggande, bör tilläggas.

Hoho, vilken underbar presentation av mig själv! Än så länge har jag lyckats med att inte skriva något dumt alls, men det kommer! Vänta bara..

"Miss Li är en mästare på att fixa till en lycko-cocktail"

Iris x100


1. jag har ett ärr under hakan efter att ha sprungit in i ett bord
2. mina ögon är så bruna att jag inte kan se mina pupiller
3. jag tycker att jag ser bra ut
4. jag är dålig på att borsta tänderna
5. jag äter fortast av alla!
6. jag var drillflicka i sex års tid, och undrar varför jag slösade bort sex år av mitt liv på det?
7. jag har inte druckit alkohol
8. jag har stulit ett antal gånger
9. min första kyss är den bästa jag har fått
10. jag är kallblodig
11. jag har rökt vattenpipa och tyckte att det var roligt
12. jag hade en stor crush på ashton kutcher när jag var yngre
13. jag vill veta vart gränsen för otrohet går
14. jag kan äta hur mycket godis som helst
15. jag gillar jonas hassen khemiri utan att riktigt veta varför
16. jag är inte fotogenisk!
17. jag träffade svullo en gång
18. jag blir flickigare och flickigare
19. jag kan inte äta utan att söla ner mig själv
20. jag talar svenska (nähä?), engelska, spanska och hebreiska
21. jag har missat många kända filmer, så som gudfadern, da vinci-koden och star wars
22. jag förstår inte varför allt är som det är
23. ett tag dyrkade jag verkligen goo goo dolls
24. jag minns inte mycket av min barndom
25. jag kan inte planera någonting
26. jag tar dagen som den kommer
27. jag är inte döpt
28. jag har inga riktiga intressen
29. jag är plattfot/plattfotad
30. jag sänder radio
31. jag är fruktansvärt envis
32. jag är ganska feg av mig
33. jag är knäpp, för den som inte har märkt det
34. jag förstår mig inte på människor
35. jag kan ingenting om kärlek
36. jag klagar alldeles för mycket
37. jag har trott att jag har blivit gravid, ett flertal gånger, och har aldrig varit så rädd i hela mitt liv
38. jag drömde jämt att jag var otrogen, under mitt förra (och enda) förhållande
39. jag har trott att jag är tjock
40. jag ljuger ibland och överdriver ofta
41. jag tycker inte att smalt/spinkigt är fint
42. jag är rik och har aldrig varit i behov av pengar
43. jag är bortskämd
44. jag trivs som singel
45. jag gör mycket konstigt när jag är för mig själv
46. jag hatar mina tvångstankar
47. jag önskar att jag räknat alla tävlingar jag vunnit under mitt liv
48. jag ser mig själv som smart, men oallmänbildad
49. jag vill, vill, VILL ut och resa, men vet inte vart
50. jag förstår mig inte på TV; varför titta på andras liv, istället för att leva sitt eget?
51. jag har läst riktigt många ungdomsböcker, men känner knappt till några klassiker
52. jag har bott i israel i ett och ett halvt år
53. jag förstår mig inte på rädsla för spindlar
54. jag är glad över att jag inte fick heta lilly, ester eller tall
55. jag minns inte när jag sist använde smink
56. jag hatar min egen dialekt
57. jag tog hål i öronen för att min kompis gjorde det
58. jag älskar tv-spel
59. jag är fortfarande osäker på ifall jag faktiskt är 17 år gammal
60. jag har i princip allt jag kan önska mig
61. jag har storlek 38-39 i skor
62. jag älskar streetdance, och har därmed börjat förstå att jag inte kan hata hiphop
63. jag hatar stavfell och sär skrivning !!!
64. jag vågar inte smaka sushi
65. jag förlorade min oskuld när jag var 16 år
66. jag kan inte laga mat
67. jag bor i norrland
68. jag är sjuk ytterst sällan
69. jag är högerhänt
70. jag vet inte vad jag är rädd för
71. jag har insett att jag måste ta det första steget för att något ska hända
72. jag förstår mig inte på mitt högstadium, där jag fick mvg i teknik
73. jag har tröttnat på att vara duktig
74. jag blev jättechockad första gången någon kallade mig blyg
75. jag är högljudd i rätt umgänge
76. jag älskar sandor slash ida
77. jag hatar att jag är fördomsfull
78. det finns saker som jag önskar att jag vågade berätta för mina vänner, men jag vågar inte
79. jag har genomskådat samhället, och tycker att den som inte har gjort det är blind
80. jag vägrar skaffa blogg eller facebook
81. jag vill bråka med människor
82. jag undrar vad kunskap är för något
83. jag kan inte dyka under vatten utan att hålla för näsan
84. när jag blir arg börjar jag gråta
85. jag har, såvitt jag vet, aldrig haft en hemlig beundrare
86. jag tycker själv att jag är en pojkflicka
87. jag tänker aldrig skaffa handväska
88. jag har alltid velat ha en bästa killkompis, och har på senare tid insett att jag har honom
89. jag tycker att jag är ganska äcklig
90. när jag var liten lovade pappa mig en tårta om jag slutade bita på naglarna. jag fick tårtan, men biter fortfarande
91. jag har aldrig förstått mig på pratet om att ”killar ska ha stor/liten näsa”, men blå ögon får mig att falla pladask
92. jag tycker att bara tanken på att röra på sig är jobbig
93. jag önskar att jag vore 1,7 m lång
94. jag tycker om att trassla ut sladdar som har trasslat ihop sig
95. jag vet inte hur man flörtar
96. jag förstår inte varför alla vill ha tatueringar
97. jag gillar att vara ensam, men är beroende av närhet
98. jag har tusentals galna idéer
99. jag sjunger så ofta jag kan
100. jag har inget mellannamn

2 kommentarer:

Alex sa...

Hej Iris! Välkommen till Kristoffers blogg! Du verkar trevlig.

Jag vill heta Ester! Får jag?

Iris sa...

Hej Alex! Jag bugar och bockar :)
Jag är nog ganska trevlig, om jag får säga det själv. Men jag är ganska knäpp också.

Du får jättegärna heta Ester! Vill du ha det som tilltalsnamn? I så fall ska jag börja kalla dig det direkt!

Jag gillar din musik på MySpace Ester. Kanske hur mycket som helst :]