onsdag 29 april 2009

Idé

Jag har en ny idé, det känns bra, riktigt bra. Jag har lagt fantasy-projektet på is för tillfället, och tänker nu satsa på en längre historia som utspelar sig i Ökenvärlden utan namn. Jag har en bra känsla för den här. Dock kommer inga detaljer att släppas. inte än, de måste slipas på mer. Och jag är osäker på om detaljer ens kommer släppas förrän jag känner mig redo att i princip göra första genomarbetningen. Vi får se.

Efter en stunds brainstormande med otaliga orange(-a? hur fan skriver man det?) post-its fastnålade på korktavlan fick jag äntligen en idé om vad fan jag skulle skriva om. Dock blev det som vanligt, jag kom inte på någonting när det var tänkt att jag skulle, utan det kom en stund senare, när jag läste Jack Uppskäraren (Vilken löjligt namn, Jack the Ripper låter bättre. Låter iallafall inte som ett barnprogram. Jack Uppskäraren... Hmph!). Dock har idén ingenting att göra med det. Synd, det vore häftigt att skriva en berättelse i den andan. Eller hur?

På tal om det. Jag läste ut Att Skriva, av Stephen King idag (det gick fort, jag är nöjd) och började därför på Jack Uppskäraren, vilket inte är en skönlitterär bok, utan mer av fakta. Men den är intressant, och jag kan besserwissra mig efter jag läst den, så det är helt klart värt det.

Inga kommentarer: