tisdag 28 april 2009

Ett hörn

Jag skulle vilja möblera om. Jag skulle vilja rensa ut det lilla skrymslet i mitt rum, det som är fullt med massa onödig skit såsom pärmar från de tidiga skolåren, saker från träslöjden och gamla tidningar. Sedan skulle jag vilja flytta min byrå, jag använder ju bara två av sex lådor, så den skulle man säkert kunna hitta en ersättare för. Sedan flytta gitarren. Kanske ställa den vid sängändan?
Jag vill köpa ett bord, något skrivbordsliknande, en lampa som inte tar upp så mycket plats och en bekväm kontorsstol utan armstöd. Placera detta i skrymslet, stolen där byrån är nu. Sedan vill jag ha en liten bärbar dator där. En dator utan internet.

Jag insåg förut att jag aldrig kommer få den skrivhörnan jag behöver om jag inte tar tag i det. Jag planerade först att satsa på det när jag flyttar härifrån, då jag kommer ha ett helt nytt utrymme att möblera som jag känner passar. men det betyder att jag kommer få vänta alldeles för lång tid med att verkligen komma igång. Som det ser ut nu kommer jag inte få någon struktur på det. Hela tiden kommer internet störa, jag kommer sitta vid datorn och tänka "Jag måste bara kolla upp det där, det går fort", och sedan är rytmen förstörd. Det går inte. Struktur! Det är vad jag behöver! En rytm. Jag behöver ett hörn.

Inga kommentarer: