torsdag 23 april 2009

En liten tanke om invandring.

Jag vill inte ha massa invandrare här, i alla fall inte sådana som bråkar och ställer till det för mig och de runt om kring mig. Jag vill inte heller ha massa svenskar här, inte de som bråkar och ställer till det för andra. Att vi "tar in" för många invandrare, ja. Det är en fin diskussion det. Jag har pratat med folk som faktiskt vill att Sverigedemokraterna ska få riksdagsplats i nästa val. Då blir jag lite illamående.
Jag läste en diskussion om ämnet på ett forum, och det var en mening som fastnade extra mycket. "Om du verkligen älskar ditt land är du villig att dela det med alla andra." Det stämmer så djävla bra. För gäller inte det för allt? Du är extra stolt över en maträtt efter eget recept - du vill låta andra äta den. Du är skitnöjd med en låt du skrivit - du vill att andra ska höra den. Du är stolt över något du skrivit - du vill låta andra läsa det. Så varför inte med land? Du är stolt över ditt land - du vill låta andra uppleva det? Nej, där faller det. Där brister det.
Kanske är det så att de inte är stolta över Sverige, att de vill dölja det från världen för att det är så förbannat dåligt?

Jag har ingen koll på hur många procent som är svenskar och hur många som är invandrare i nuläget i Sverige, allt jag vet är att många klagar över att Sverige inte kommer vara svenskt längre, för vi tar in för många.
Tänk efter. Hur många är vi i Sverige? Nio miljoner. Nio miljoner. Hur stor befolkning har London? Runt tolv miljoner. Är det inte något som låter fel där? Hur stort är Sverige jämte mot London? Lite större, eller hur?
Anledningen till att det är så stor procent invandrare i Sverige är för att det inte finns några djävla svenskar! Knulla, för fan. Föd fler barn! För vi är väl inte så dåliga att vi inte ens kan ta hand om den lilla befolkningen vi redan har? 25% arbetslöshet för ungdomar. Hur fan klarar sig alla andra länder då? De som har fler miljoner fler ungdomar?
Nej, bara för att vi har en stor andel invandrare betyder inte att det är många. Jag tror snarare vi behöver mer invandring så vi kommer upp i några vettiga siffror när det gäller befolkningsantal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill inte ha några invandrare här, skrev du! Du är ju dum, männiksor som männsikor, !!!!