måndag 23 mars 2009

Skrivande och tärningsrullande

Det har varit helg. Nu är det måndag. Jag ska berätta lite om min helg, för er.
Det värsta med att vara arbets... eh... sökande, är att alla dagar på sätt och vis flyter ihop. Jag är inte riktigt säker på vad som hände vissa dagar. Så istället för att gå igenom dag för dag vad jag har gjort kommer jag berätta lite om vad som hänt, utan någon egentlig ordning.

För det första, jag har kommit igång ordentligt med skrivandet av romanen. Jag fick ett ryck och började skriva på bussen ner till gbg. Det började med att jag kom på ett bra intro, och sen blev det ett och ett halvt handskrivet A4 till slut. Sedan skrev jag ned det, ändrade om, flyttade runt, klippte, klistrade, skrev om, skrev om, skrev om, la till, drog ifrån, skrev om, flyttade runt, kortade ner, skrev till, skrev om, hoppade i tiden, skrev fel, skrev om, skrev rätt på Mackes dator medan han var i skolan. Så nu har jag ungefär ett och ett halvt datorskrivet A4, och mer ska det bli imorgon. Sedan har jag en introduktion. Jag är så stolt.

Vi har spelat rollspel. Vi har spelat Noir med Macke, Lunkan och Josefin. Det var kul, det var givande. Det gick bra. Jag känner att jag har utvecklats som spelledare ganska mycket, både på impro och karaktärsgestaltning, även om jag fortfarande inte är särskilt bra på det riktigt än. Men det kommer, det kommer.
Idag spelade vi Coriolis, det var också kul. Även om jag var lite trött, som jag tyvärr brukar vara som spelare i rollspel, vet inte riktigt varför. Kanske borde köpa på mig lite energidryck eller så. Gillar inte att vara trött. Det är jobbigt.

Sen har jag.. eh... jag vet inte... Tror inte jag gjort så mycket mer, inte varit helg så länge. Eller snarare, inte varit så aktiv den här helgen. Imorgon, tisdag, ska jag hem till ön igen. Då ska vi gymma, jag och Mackan, det kan behövas känner jag. Sedan ska vi börja med inspelningen för Tigerhype. Folk vill tydligen att jag ska börja med att lägga gitarr. Men det vill jag inte, det är så djävla omständigt, för jag kommer ju få lägga allt igen sen, efter att G-son lagt trummor. Det orkar jag inte. Det vill jag inte.

Over and out!

gästbok och besöksräknare

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner så igen det där med att dagarna flyter ihop.

Btw, vi skulle råkats i helgen, tror jag! Är du i gbg någon dag i veckan efter torsdag? Vill ses!