måndag 30 mars 2009

En utbildning?

Nu har jag börjat fundera, och det är på tiden. Jag har börjat fundera lite på en utbildning, för en sådan kan ju vara bra att ha. Kan ju inte såsa runt här hur länge som helst. Jag surfade in på studera.nu och gick igenom hela listan med utbildningar. Det var helt värdelöst, ingenting intressant. Och det som var intressant var ingen idé att läsa, ty det skulle a) förmodligen inte leda till något och b) tvinga mig att flytta långt bort och ta lån, för att bara läsa någon enstaka kurs. Nej, jag behöver ett program.
Jag kom att tänka på att jag gillar böcker. Hmm.. Det kan ju leda till något. Något med skrivande kanske? Nja, skulle inte tro det. Det är inget yrke som går att leva på, det får bli fritidssyssla. Men vad finns det mer då? Bibliotekarie! Det slog mig som en viftande kattsvans. Chocken gick över snabbare än vad den kommit och adrenalinet var långt bort. Bibliotekarie kan nog vara fint. 180hp, typ... Borås kanske? Jag får se, ska tänka på det några dagar till och sedan bestämma mig för något. Vi får se.
Vad tycker ni? Kristoffer i ett blibliotek, hyschande åt folk som pratar för högt, bittert plockande bland böckerna som de aldirg lär sig ställa tillbaka ordentligt och ständigt klagande över hur utvecklingen går framåt? Jag tror det skulle sitta fint.

1 kommentar:

Tess sa...

Det hade nog varit grymt! Kolla om du kan göra studiebesök på något bibliotek och se hur det är :P