torsdag 12 mars 2009

På gång

Nu känner jag att bloggen helt plötsligt har blivit uppdaterad några gånger för mycket på alldeles för kort tid. Men det är inte mitt fel att jag fått tillbaka gnistan för att skriva. Jag kan inte hjälpa det. Idag har jag skrivit. Massor. Jag har skrivit lite på en ny novell, jag har skrivit om massa olika personer, jag har skrivit om ett styrelseskick, jag har skrivit om städer och så vidare. Arbetet med boken går helt enkelt framåt igen. Det känns bra, riktigt bra. Jag har hittat en korktavla, så nu ska jag köpa på mig post-its och börja gnata upp en kronologisk historia snart. Idéerna flödar för en gång skull. Det känns bra.

gästbok och besöksräknare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brukar du skriva for hand, pa dator, skriv maskin, osammanhangande allt eftersom du far lite ideer, i tjocka buntar i kapitel ordning...?
Bara nyfiken :)

GunBlade sa...

Maria: Jag brukar skriva både för hand och på dator. Lite noveller, korta blajhistorier (en del som de här på bloggen), och jag håller på med en bok. Inte börjat skriva än, utan arbetar fortfarande med förarbete. Det krävs en del sådant, har jag upptäckt.