onsdag 11 mars 2009

Med fötterna i sängen.

När jag var mindre spenderade jag flera timmar sittandes på golvet och byggde lego. Tiden flög fram och det blev aldrig riktigt tråkigt. När jag sedan ställde mig upp för att göra något annat märkte jag hur ryggen skrek av smärta, det var ingen nyttig ställning att sitta i, hukad på golvet.
Idag har jag målat Warhammer. Vi satt i över sex timmar vid ett lågt bort och målade. Det är mitt nya lego. Ryggen värker, nu som då. Och jag ångrar att jag inte tog fler pauser, men det är sådant man får ta ibland. Att måla är ju alltid kul.
Vi såg hela första säsongen Scrubs också. Från början till slut, med en matpaus. Det var lite småkul, serien blir helt klart bättre ju mer jag ser av den.

Nya spel. Två stycken. XIII till PS2 samt Gothic 3 till PC. XIII har jag testat i gbg och det var kul, det finns ett mutliplayerläge som mycket möjligt kan ha stor kapacitet till att vara roligt. Det får jag tvinga någon att testa någon gång. Även kampanjen ser ut att vara rolig. Dock verkar det vara ett mycket svårt spel. Men det är okej, spel är kul.
Gothic verkar skithäftigt, lite som Morrowind skulle jag tro. Och vi gillar Morrowind, eller hur?

Imorgon, onsdag, åker jag åter en gång hem från gbg. Det blir andra gången på två veckor jag är hemma. Men denna gång blir det mer än en dag, det blir två. Sedan ska jag ner igen. I söndags gjorde vi Noirkaraktärer till Macke och Lunkan, och på lördag ska vi göra en till Josefine. Sedan är det bara att lyckas hitta en tid då Isa kan också, så vi kan diskutera igenom rollspelsmöjligheter med henne också. Woho, kulturen sprids, FSF blir större, bättre, starkare.

Sen får vi se hur allt annat går. Kanske ska Fredrika köpa ett hus? Hon skulle behöva träffa en mäklare.

gästbok och besöksräknare

1 kommentar:

Bo Ashi sa...

Och vi behöver ses igen snarast! Nu får vi skärpa oss du och jag! :O Yes!