lördag 7 mars 2009

Perioder

Jag är en periodsmänniska. Ibland läser jag jättemycket, hela dagarna i princip. Andra gånger skriver jag. Eller spelar TV-spel. Eller gitarr. När jag är i en period är den sysslan bland det enda jag gör. Och allt annat är sekundärt. De brukar inte hålla i sig särskilt länge, en vecka. Högst två. Sedan går jag vidare. Jag kan lämna en halvläst bok på skrivbordet för att inte öppna den igen på flera veckor. Spel jag spelat flera timmar om dagen blir liggande och halvfärdiga musikstycken och texter finns överallt likaså. Men till slut kommer jag tillbaka till de perioderna, det vet jag. Och då kommer jag åter en gång bli besatt av det jag sysslar med. För ett litet tag. Då kommer mina dagar gå åt till att spela TV-spel, eller till att läsa.

Men nu?
Som det ser ut nu vandrar mina tankar fritt. De fastnar ingenstans och jag kan inte komma ihåg vad jag tänkte för bara en liten stund sedan. Tiden rör sig både fort och långsamt och mitt grepp om den är dåligt. Mellanperioderna är de värsta, jag känner mig rastlös och vet inte riktigt vart jag har mig själv. Om ingenting håller igång mig sitter jag mest och stirrar på datorskärmen. Ibland utan att ha något program igång, inte ens msn eller internet, jag sitter och stirrar tomt på bakgrunden. Jag är mellan perioderna.

Och jag hatar det.

gästbok och besöksräknare

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det. Ring mig om du får för tråkigt, ty du kan vara säker på att jag har minst lika tråkigt då jag snart är både studie-, och arbetslös -___-

/Tess Tristess

Markus Andersson sa...

Naaaw, du får komma in i en terrängmålarperiod och måla all föreningsterräng jaa?