fredag 1 maj 2009

Massa tankar, i den ordning de kom

Imorgon bär det åter av till Göteborg. Vi åker vid tolv, och ska ut till kusin Peter. Det kan nog bli kul. Sedan ska jag först och främst in till stan, till Centralstationen, till Pressbyrån där jag ska köpa 00tal och Ponton, två litterära tidsskrifter.
Efter det ska jag på räkfest runt sju. Var ett tag sedan jag var nere nu. Åkte hem i onsdags på grund av sjukdom och är så gott som frisk först nu. Snörvlar fortfarande en hel del, men det kan ju lika gärna vara allergi som förkylning.
Tycker det är mycket irriterande att det inte går att göra indrag på blogspot för övrigt... Ser ju dumt ut med bara radbyte, och orka göra två byten för nytt stycke, då blir ju varje stycke två rader långa.
Jag har fått trevliga utlåtanden om novellen på K1 i alla fall, det känns bra då det var de två första jag faktiskt inte känner som uttalat sig om den, och det väger ju alltid lite mer. Och jag tror ni förstår varför.
Nästa vecka blir det mer grävande. Jag ser fram mot det. Jag gillar att gräva.
Med snart fyra tusen ord skrivna på två dagar känner jag att jag börjar få en bra takt. Att skriva två tusen ord på en dag är ju inga direkta problem, det är ganska lagom nu. Skulle gärna skrivit mer, men är alldeles för långsam för att hinna med det än.
Jag vill komma iväg på Metaltown snart. Och framförallt: Jag vill veta vilken dag Dir En Grey spelar, så jag kan beställa biljett! Sedan vill jag iväg på själva festivalen.
Band ja, ett sådant vill jag komma igång med snart igen. Vi har ju ett på gång, men det går segt framåt då vi aldrig hinner ha ett inledande bandmöte. Men det ska nog gå så småningom.
Min korktavla börjar bli full. Den är helt orange. Med fläckar av grönt.
Skrivhörnan kan snart bli till verklighet. Jag ska rensa ur skrubben snart, sedan får vi fixa bort byrån, kanske till och med ta bort garderoben. Får ta ett kort på det imorgon och lägga upp, så ni (vilka som nu hänger kvar här) får se hur det ser ut nu. För kort är ju alltid uppskattade. Eller?

2 kommentarer:

Tiina sa...

Japp, kort är alltid uppskattade ;-)

Siuan sa...

Vi borde nog ha en NaNoWriMo utmaning inom FSF, vore en skoj sak att fa ha gjort. Och tank att faktiskt kunna lyckas?!