lördag 16 maj 2009

Berättelse numero 2

Det finns flera liknande berättelser, jag ska nu ge er en till.

Året var 2005, jag gick i nian. En dag skulle jag in till Uddevalla, till Sinclair för intagningsprov. Min mor körde in mig och hängde med in i skolan. Hon såg sig omkring, på allt folk som var typiska esteter (innan emoperioden) och sa: "De ser ju ut som dig allihop, här kommer du trivas, va?" Varpå jag svarade:
"Mm."

Någon random julafton, eller liknande event med släkten i Göteborg.
Min mor bestämde sig för att berätta en historia, om första gången jag var på Sinclair. Det lät så här:
"Han (Kristoffer) tittade sig omkring och sa", här bytte hon till ett slags förvånat tonläge. "Hääär kommer jag trivas. De ser ju ut som mig."
Folket i rummet skrattade och log åt mig, jag förstod absolut ingenting.

Inga kommentarer: