fredag 29 maj 2009

Dödsväntan

Ja, då var Dödsväntan klar, novellen om Thomas Jensen, han som vet att han ska dö.
Jag blev nöjd med den, den blev bra. Som vanligt var jag för lat för att verkligen ta tag i att redigera den ordentligt och det blev en sådan där jobbig snabbis som jag hatar av hela mitt hjärta. Varför ska det vara så svårt att läsa genom skiten man skrivit? Till och med om jag tycker om den, och inte arbetat tillräckligt mycket med den för att hinna tröttna på den, så orkar jag inte redigera den. Det måste bli ändring. Jag måste ta längre pauser från texterna innan jag sätter igång att greja med dem, för det här duger inte.
Nåja, bra blev den i alla fall. Kanske bland det bästa jag skrivit hittills. Och det är ju trevligt.
Om ni vill läsa den, hör av er. Kommer inte lägga upp den på Kapitel1, så den kommer bara skickas ut till er som ber om den. Pass på!

1 kommentar:

Tiina sa...

Som alltid vill jag läsa vad du skriver :)