onsdag 27 maj 2009

Fröken inspiration slår till

Klockan var strax efter ett. Det var natt. Jag låg i sängen, tänkte på ingenting särskit och försökte sova. Utanför hördes ljudet av ett flygplan, ett dovt brummande på håll. Helt plötsligt kom det, en gnista av inspiration, två idéer som var tvungna att antingen bli nedskrivna direkt eller helt glömmas bort.
Jag har lite svårt för det där med inspiration, det måste jag erkänna. Inte för att jag inte tycker om det, åh nej, det är bara det att den alltid kommer i de mest olägliga tillfällena. Som när jag försöker sova och inte har några batterier kvar på datorn, till exempel. Och speciellt då jag ska upp tidigt dagen efter för att åka till Göteborg för presentinköp till moder. Då passar det sig, bannemig. Borde ta mig ett snack med den där musan, vi måste verkligen anpassa våra arbetstider bättre.

1 kommentar:

Tess sa...

Just det, din moder fyller år den 28e, right? ;) Grattis på henne!