fredag 22 maj 2009

PC

Jag sitter på rummet,dricker ljummet kaffe och äter choklad. Jag lyssnar på My Chemical Romance och tittar då och då ut genom mitt smutsiga fönster, ut över den nu gröna åkern och det tungt fallande regnet. Jag sitter vid min stationära dator för första gången på ett bra tag. Och det är hemskt. Det är verkligen hemskt. Inte nog med att tangentbordet kanske är det sämsta som någonsin funnits på Orust, men också för att jag inte kommer ihåg kommandon. Jag har skrivit så mycket på Macen nu att mina fingrar automatiskt letar sig efter cmd-knappen när jag ska göra något, vilket betyder att jag hamnar på Alt när det handlar om PC. Jag blir lika förvånad varje gång. Inte nog med det, varje gång jag ska stänga ner ett fönster letar jag förvtivlat efter krysset i höger kant. När jag ska starta ett progrma letar jag i aktivitetsfältet. I'm about to go insane!

Mor köpte mig massa böcker. Massa gamla, begagnade böcker. T ex Franz Kafka, Alexander Solsjenitsyn och Stephen King. Så nu ska här läsas.

För övrigt låter Tomas DiLeva som Björne...

Inga kommentarer: