måndag 11 maj 2009

Bandmöte

Då var det dags för ett inlägg som inte handlar om skrivande, utan om musik. Hur känns det? Lite nytt sådär, va? Lite friska vindar på den nu annars så monotona bloggen.

Det hela handlar om gårdagen, Söndagen den 10 Maj.
En och en halv timma kvar till bandmötet, på det hinner man lätt äta kinamat, resonerade jag och Macke, och så gick vi och åt kinamat på Kvilletorget med Räkan. Efter en stund av ovetskap om vad som skulle ätas bestämde sig alla för middag. För min del innebar det Vårrullar, Stekt, strimlad biff med bambuskott samt efterrätt i form av friterad banan och glass.
Det tog tid. Ja, fy fan. När jag fick efterrätten skulle jag befinna mig på SKF. Jag slängde i mig en banan och en glasskula (det var två av varje) och gav generöst bort resten till de andra, sedan gav jag mig av mot spårvagnen. Där fick jag vänta i sisådär åtta minuter. Anlände till Brunnsparken, fick vänta i sju minuter. På SKF hoppade G-son på, och vi for vidare mot Bellevue.
Där träffade vi Edor, och vi åkte ut till Johannes place.

Det är där det viktiga hände.

Vi hade vårt första bandmöte. Vi bestämde en herrans massa saker, och jag känner att det kan fungera bra. Det känns trevligt. Som vanligt fastnade vi på det där med bandnamn, det är en riktig pina. Men till slut kom det. Och det som kom var: Reconite.
Så nu har vi ett band, äntligen. Har varit bandlös sedan Reload och har sörjt det mycket. Även om kudden har hållt sig torr har jag ändå haft det svårt. Det är inte lätt att vara bandlös, det ska ni veta. Men nu! Nu blir det ändring på det.

Inga kommentarer: