onsdag 12 augusti 2009

Tsunami

Skrivbordet är nystädat. Av någon anledning kommer jag få städa det varje dag då jag sätter mig för att plugga. Varje gång lyckas jag på något nästan magiskt sätt stöka ner det igen. Jag vet inte hur det går till.
I dag har jag läst en hel del, jag har läst Kafka på Stranden, av Murakami Haruki. Jag ångrar lite att jag läser den på svenska. Tror jag uppskattar språket mer då jag läser det på engelska. I fortsättningen blir det bara engelska Murakamiböcker för mig. Men det är en bra bok, en mycket bra bok.
Nu ska jag studera Tsunamis, sedan ska jag nog läsa ytterligare en stund och spela gitarr. Och titta på How I Met Your Mother vid sju då. Men nu är det dags att börja. Uppdatering lite senare i kväll kommer nog.

Break: Jag har egentligen ingenting mot reklam. Så länge den är hyffsat bra, vill säga. Där misslyckas Spotify totalt. Ni vet redan vad jag tycker om Way out westreklamen (För inte som vet: skjut den djäveln som släpper in tjejen som gör den i en radiostudio igen!), men nu har jag hittat ytterligare en sjuk fan, nämligen "Hej svenne, tja svenne, tjo svenne..." för Crotch Party. Kan de inte skaffa lite reklamer som faktiskt går att stå ut med? Västtrafik, crotch party, Tomas DiLeva, Way out west... Alla får mig att vilja skjuta mig i foten! Och det verkar ju som de bara har tre reklamer åt gången, så de återkommer ju hela tiden.
Tack och lov hittade jag ett knep: Pausa reklamen, stäng av ljudet på datorn, starta reklamen igen. Då går den utan att man behöver lyssna på den. Sedan är det bara att sätta på ljudet igen. Kryphål ftw!
Nej, tillbaka till stora vågor.

1 kommentar:

Tess sa...

Bah, Jag HATAR den där "Tjo-Svenne reklamen". Jag ska fira den dagen den försvinner.