torsdag 27 augusti 2009

Livet i Borås: Stressen

Jag är skitstressad. Jag har inte rakat mig sedan måndags, äter makaroner och köttbullar varje dag, om jag inte äter ute, jag stressar hem efter skolan och jag prioriterar bort saker som att ställa i ordning allt efter jag plockat upp det ur flyttlådorna.
I dag ska jag till Göteborg, jag ska träffa Macke och Tiina (och Lunkan?), och sedan ska jag sova på deras soffa. Ty i morgon är tentan. I morgon kan jag äntligen, efter klockan 13, släppa stressen lite och börja ta hand som saker. Men usch, jag har ångest.

I går var det party. Först simmade folk i Viskan och hängde ett ölhalsband om en staty, och sedan drack vi. Jag kände mig mycket schlet'n när jag vaknade i morse, riktigt dräggig faktiskt, men det har börjat gå över nu. Nu ska jag koka makaroner och steka köttbullar, och sedan dags att börja med plugget igen. Men usch, jag har ångest.

3 kommentarer:

Charlotta sa...

haha det låter som om du bott där mer än några dagar:P

Mia sa...

Du är inte ensam om pluggångesten, man kan ju inte precis säga att vi mjukstartade!

GunBlade sa...

Charlotta: Ja, visst går det fort det där med att komma in i nya städer. Man blir förvånad.

Mia: För tillfället är det inte biblioteksutbildningen som är grunden till min ångest, utan en omtenta i ett annat ämne. Men som sagt, vi fick ju ingen direkt mjukstart på HB heller.