fredag 21 augusti 2009

Go:teborg

Nu händer det saker i Sverige. På riktigt. Stora grejer. I Göteborg till exempel. Där har de tagit tag i saker och designat sig en ny logga. Även om designat är ett starkt ord. De har snurrat en bokstav lite. Och kanske valt en font. Eller så kanske de tog fonten som var förvald i ordbehandlaren? Vad vet jag.
"Den nya grafiska profilen kommer att genomsyra all kommunikation för bolaget och all marknadsföring för besöksstaden och destinationen Göteborg. Det blir ett tilltal som känns igen och som stärker bilden av vår stad, säger Leif Nilsson VD på Göteborg &Co.", skriver Göteborg&Co på deras nyhetssida.
Jag har mina tvivel om det hela. Inte nog med att Go:teborg är helt fantastiskt fult, det är nog inte många som faktiskt kommer veta hur det uttalas. Om de inte känner till Göteborg sedan innan, vill säga.
Jag har svårt att det hela seriöst. Men jag vet inte. Det kanske bara är jag?

Inga kommentarer: