tisdag 11 augusti 2009

Att plugga

Jag har upptäckt att så fort jag sätter mig ner för att plugga börjar jag städa. Förr har jag trott att det helt enkelt handlar om undanflykter (vilket jag fortfarande till viss del är övertygad att det är), men jag har insett att det till stor del handlar om att jag helt enkelt inte klarar av att plugga i en för stökig miljö. Jag måste ha ett någorlunda rent skrivbord utan massa skräp på, jag måste ha fungerande penna och radergummi (radergummi är ett ord jag enbart använder i skrift. Suddgummi ser så fasansfullt fult ut), ett skrivblock med tillräckligt utrymme och gärna en dator (För wikipedia, tyda.se och dylikt).
Jag har nu skrivit knappt en halv sida i anteckningsblocket, läst ett stycke i kurslitteraturen, och jag är redan trött på deras USA-vinklade synsätt. Det gör mig förbannad att plugga, och det är ju inte så bra. Eller hur?

Uppdatering: Nu är jag färdig med dagens studerande. Jordbävningar har gåtts igenom, det har antecknats två sidor med stödord och förklaring och en halv skål med fisksoppa har ätits. Den andra halvan är under förtäring i detta ögonblick.
Jag skulle också vilja tacka The Haunted, Gorillaz, Blur, Sick of it All, Green Day, Dir en Grey, A Tribe Called Quest, The Good, The Bad & The Queen, In Flames, Less Than Jake, The Ark samt Wheatus för underhållning i form av musik under studietiden. Tack.
I morgon ska det pluggas Tsunamis. Stay Tuned for updates!

Inga kommentarer: