tisdag 25 augusti 2009

Livet i Borås

Med för små gummihandskar, världens minsta diskbänk, ingen diskho och med vatten värmt i vattenkokaren är diskningen ett helt eget kapitel i Livet i Borås (härefter kallat LiB). Gummihandskarna stoppar effektivt blodflödet i händerna, medan det kokade vattnet samtidigt bränner hysteriskt. Den lilla diskbänken begränsar möjligheten att röra sig och slasken som ersätter diskhon är placerad så det krävs stora akrobatiska övningar för att skölja av disken.

I övrigt är LiB bra. Jag gillar klassen och jag gillar staden. Trots att det är omöjligt att hitta någonting som är öppet efter klockan tolv på en måndagskväll då man, efter krogen, är hungrig. Jag har än så länge klarat mig utan regn, men molnen börjar hopa sig utanför fönstret, och jag tror det snart blir blött. Men jag klagar inte, regn är bättre än blåst.

I dag inhandlades ett sexpack öl samt knäckebröd och mjölk. Tal (uttalas "tall) sov på soffan i natt då han missade sista bussen hem till Göteborg och om tio minuter ska delar av klassen iväg och spela brännboll. Själv ska jag plugga inför fredag.

Nu är jag hungrig. Jag ska äta en banan i väntan på att vattnet ska kallna lite. Jag gillar att ha hud på mina händer, och känner inte att det är värt att bränna bort den redan nu i så unga år.
För fler uppdateringar om Livet i Borås, besök min blogg lite då och då, så håller jag dig uppdaterad.

2 kommentarer:

Aleks sa...

Nu är det på tiden att jag ringer!
Föresten fick jag den oerhört charmiga ordverifieringen "orava". Dagen ser ljusare ut.

Iris sa...

Tal! Han heter Tal! Jag skulle nästan heta Tal! Och kanske kallas Tallie. Men så blev inte fallet. Tal är ett mycket fint namn. Jag vet inte vart jag vill komma. Jag känner mig galen :)