tisdag 30 juni 2009

Uppdatering av liv. Igen.

I dag har jag mjölk till frukosten. Jag kan inte låta bli att tänka: Vilken djävla lyx!
Jag var på Metaltown i lördags, ni vet på bananpiren. Där såg jag The Haunted och Dir En Grey i första hand, såg även lite Girugämesh och Mustasch och så. The Haunted var riktigt bra, som vanligt. De gör en aldrig besviken. Synd bara att de varken spelade All Against All eller The Medication, men jag är glad ändå.
Dir En Grey var också helt underbara. Kyo är en helt otrolig sångare. Jag var helt lyrisk efteråt. Hade först tänk stanna och se en del av Marilyn Manson, men whatever, varför ska jag se honom när jag redan fått det perfekta avslutet på festivalen?
Lite tidigare på dagen hade jag fått ett sms av Joel som undrade om jag ville på fest hos honom. Och det ville jag, så efter Diru stack jag dit. Det var trevligt. Jag fick duscha och jag fick vin. Och jag fick sovplats. Så jag är helnöjd.

I dag är det tisdag, och i dag ska jag åka hem. Hem till Ön. Där ska jag gå igenom saker om jobb med mor min, jag ska plugga massa natural hazards, jag ska fika med Klara och jag ska spela in lite med Alex. Sedan ska jag ner till gbg igen på torsdag. För då är det tenta dagen efter. På lördagen är det grillning (en fyra!) och söndagen flyttar jag hem permanent. Eller i alla fall tills jag flyttar igen.

Någon gång i dagarna kommer en redogörelse för de olika typiska festivalbesökarna. Efter konserter och festivaler i fem år känner jag att jag har upplevt de flesta, så nu ska de grupperas och så.

EDIT: Jag glömde ju helt att säga att vi spelade fotboll i går. På grusplan, vi var fem personer. Det var kul. Jag har inte sprungit så mycket på flera år. Förmodligen inte sedan jag slutade spela basket, och det var ju ett tag sedan. Jag lyckades få en blås på högerfoten som sprack, och under den fanns ljusröd hud som inte alls var trevlig att gå på. Som tur var fick jag ett plåster av Edor, så jag klarar mig. Men det gör fortfarande förbenat ont.

2nd EDIT: Och jag köpte ju en Diru-DVD, A knot of, som var mycket fin. Det var ihopsatt material från olika spelningar under några år. Hade hoppats på att det antingen skulle vara en lång, sammanhängande konsert eller en dokumentärliknande sak. Men inget av det stämde. Men den var bra ändå. Jag köpte även Uroboros, som är deras senaste platta. Ska försöka införskaffa de andra sex sedan också. Nu har jag ju pengar för en gång skull, så då är det dags att göra slut på dem.

1 kommentar:

Iris sa...

Jag vill läsa om typiska festivalbesökareee! :)