lördag 20 juni 2009

Midsommar

Jag vaknade vid tio, en halvtimma innan alarmet på mobilen skulle sätta i gång. Min första tanke var: Aj, mitt huvud. Och då tänker ni såklart att Höhö, den snubben drack lite för mycket i går. Men då har ni FEL! Jag drack alldeles för lite! I alla fall alldeles för lite koffein. Dang! Jag menar, knappt en halv kopp? Det är fan inte okej!
Så nu, två koppar senare har huvudvärken börjat lägga sig lite. Borde nästan brygga ytterligare en kopp, för att kväva den helt. Jag känner att jag inte direkt gör något aktivt val för att försöka få slut på kaffeberoendet. Kommer säkert få gula tänder också. Vilken tur att det finns tandblekning, eller hur? Höhö.

Gårdagen var trevlig. Åkte till Hjalmar Branting för att handla lite alkohol, men det visade sig att systemet var stängt (såklart), så jag och Räkan hoppade på en vagn ut mot Angered. Magnus hämtade oss vid hållplatsen med bil och vi for upp till hans lägenhet. Där träffade vi Timi, en tjej från Ungern som bott i Sverige sedan september 2007 (har jag för mig). Vi åt sill, potatis och drack folköl i väntan på Timo och Robert. Sedan åt vi lite till när de dykt upp. Det spelade kubb och krocket, och trots att det laget jag var med i alltid lågt grymt efter var det alltid vi som vann till slut. Vi är så bra.

*Paus för att brygga kaffe*
Itchi, ni, san.
Jag räknar alltid antalet skedar kaffe på japanska. Det hjälper mig att hålla igång räkneorden.

Anyway.

Vi grillade. Korv och så, det var gott. Kycklingkorv. Hade hellre haft vanlig korv dock, men det var värt att testa. Efter det blev det lite gitarrspel och Soul Calibur och allmänt slappande. Vi blev trötta och begav oss hemåt. På spårvagnshållplatsen stod en kille från Kosovo och tjötade med några tjejer från Serbien. Det var massa konstiga argument och fördomar som flög fram och tillbaka. Till oss sa han: "Ni är svenskar, va? Det är typ midsommar i dag, va? Grattis på midsommar."

Resan hem var seg, precis som vanligt. Den värsta delen är alltid resan hem, det är så tråkigt... Men till slut kom jag till lägenheten, borstade tänderna och gick och la mig. Och vaknade upp i dag, vilket jag lite beklagar. Eller i alla fall mitt huvud hatar mig för det.
Nåja, over and out.

4 kommentarer:

Iris sa...

Jag har bara en fråga:
Heter den ungerska flickan Timi eller Timo?

Alex sa...

Låter sweet!

GunBlade sa...

Ungerska flickan heter Timi. Pojke från Göteborg heter Timo.

Iris sa...

Haha wow :) Timo Räisänen ^^