söndag 31 januari 2010

Gläntan, gammal och ny

Jag kollade igenom min skrivmapp förut. Mappen fylld med diverse docx- och pdf-dokument. Fylld av färdiga berättelser, halvfärdiga berättelser och inte alls färdiga berättelser. Jag fann en av dem. En jag började skriva på i slutet av 2009, men sedan helt omotiverat gav upp. Nu har den en plats på mitt skrivbord, där den genomgår en revidering och genomarbetning på nytt. En plats på skrivbordet betyder att den är "under progress", så att säga. Gläntan heter den. Och den ska bli klar. När den är klar, då säger jag till. Då ska ni få läsa den. Bara så ni vet.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag blir avundsjuk på dig som får sådan inspiration hela tiden. Jag har lagt mitt projekt på is för en stund. Handlar mest om att skriva in det på datorn visserligen, men bara nä, det tar emot på något sätt..