söndag 3 januari 2010

2010 - the beginning

Det jag anser vara det värsta med att plugga, framför allt till en tenta, är när man kommer till den punkten att jag känner att jag har ganska bra koll på det mesta, och inte riktigt vet vad jag ska läsa. Jag kan lite om allt som känns relevant, och tror inte att jag kommer få ut så mycket av att läsa samma texter en gång till (även om jag vet att jag visst kommer få ut massor av det, men i mitt stilla sinne förnekar allt jag kan).
I övrigt börjar det nya året fint. Hittills har dagarna varit övervägande bra, och jag har spenderat all min tid i Mias lägenhet. Ibland undrar jag varför jag ens har en egen. Jag har läst ut Vargarna I Calla och påbörjat nästa bok av mästaren King; nämligen Under the Dome. Den är mycket bra. Och den är mycket ny. Utspelar sig faktiskt år 2009 i - hör och häpna - en stad i Maine.
Den åttonde är det omtenta för introkursen, den tolfte inlämning för hemomtentan i bok- & bibliotekshistoria, den femtonde inlämning för hemtenta i kulturpolitik. Stress? Nej tack, jag klarar mig bra utan.

1 kommentar:

Pollyannapollyon sa...

För mig är det värsta när man kommer till punkten då man inser att man kan absolut ingenting om någonting och inte tror att man kommer få ut så mycket av att läsa texter...