söndag 13 september 2009

Fyra dagar i stan

Nu var jag hemma i Borås igen. Det blev en till hälften självvald fyradagarsvistelse i Göteborg. Det var mycket trevligt. På Sticky Fingers spelade The Better Way, jag och Antonia var där. Vi drack, vi tittade på TBW och vi drack lite till. TBW gjorde ett mycket bra framträdande och Antonia blev full och glad. Dagen efter spenderades med anime- och youtube-tittande för att sedan på kvällen dra ut till Hisingen för Descentspel med Macke, Tiina och Räkan.
Lördag, då blev det kräftor, alkohol och... ja... Kräftor och alkohol helt enkelt. Och paj då, såklart. Det var en god paj. Jag är nöjd.
I dag skulle det göras Vampirekaraktärer och det gjordes det. Jag stack till stan under dagen och hängde med Maria från klassen. Det var mycket trevligt och även om kanelbullen på fiket var torr var deras kaffe utmärkt. Det vandrades runt lite och pratades och allt skrivs i passiva ord. Sedan utvecklades Yamamoto Toru på pappret och jag begav mig äntligen hemåt till Borås igen. Men lite dräggig är inget fel att va' ♫

Vad bortskämd man blir när man slipper resa. Nu har jag inte åkt några längre sträckor med buss på ett tag (jag har faktiskt inte åkt buss alls den senaste tiden), och en timmas bussfärd känns som en halv evighet helt plötsligt. Annat var det förr, då bara en timma var rena lyxen. Nåja, vi är så föränderliga varelser, vi människor.
Jag har hockeyfrilla. Är det en bra sak? I doubt it... Men så går det när man fikar under klipptiden, även om man inte vet om att det är tid för klippning.

Jag vet inte hur jag ska avsluta dagens inlägg. Så jag slutar bara.
Bye.

Inga kommentarer: