fredag 18 september 2009

Fylledröm

I går dracks det lite. Inte särskilt mycket, egentligen. Fyra, fem öl kanske. Vilket inte är så farligt, brukar jag tycka. Men jag blev ändå rätt berusad, och det var riktigt skönt att komma hem till sängen. Det snurrade och höll på när jag lagt mig.
Jag drömde. Jag drömde skitmycket! Och samtliga drömmar var helt bisarra. Till exempel försökte några övertala mig om att Coffee & TV av Blur bara var en dålig cover. Av den anledningen hatar jag att sova när jag är full, det blir så dålig sömn.


En liten berättelse.
"Men... Varför gör du slut?" Hennes röst var tjock och grötig. Gråten var inte långt borta.
Han tittade på henne och höjde ena ögonbrynet.
"Det har skett en allt för stor dikotomisering av våra paradigmer."

Jag har ingen aning om orden går att använda så... Men det låter kul, eller hur?