onsdag 2 september 2009

Disktankar

Jag tror det finns två sätt att, som student, ta hand om disken. Man kan antingen vara duktig och effektiv och diska allt efter hand. Du äter mat, du diskar det du använt. As simple as that.
Sedan finns det ett andra sätt, ett som jag nyttjar. Det går ut på att använda så lite grejer under så lång tid som möjligt. Diskhögen byggs långsamt större och större tills smörknivar, glas, tallrikar och bestick är helt slut. Då är det dags att börja beklaga sig för folk. Ju fler, desto bättre. När man till slut tar hand om disken går det långsamt och insikten om att suckar har tagit andningens plats infinner sig. Du knäcker du ryggen och tittar argt på den rena disken, sedan säger du: "Nästa gång ska jag fan diska allt efter hand."
Sedan börjar det om.

Hur gör ni?

1 kommentar:

Alk sa...

Jag vet inte än, flyttar idag! Hoppas att jag blir den duktiga, så jag slipper diskhögen.