fredag 30 oktober 2009

Den äckliga människan

Vad har människan för rätt till att bestämma huruvida vi ska tillåta en djurart att finnas kvar eller ej. Det pratas om att vargarna i Sverige bör utrotas för att de attackerar får, hundar och dylikt. No Shit? Vad förvånad man blir att vargarna dödar det de behöver äta. Jag som var helt säker på att man kunde hålla sig mätt som rovdjur utan att behöva döda. Men ack, så fel jag var.
Som "härskare" över jorden anser jag att människorna har ett enda riktigt viktigt uppdrag, och det är att göra allt för att skydda och bevara de djurarter som är hotade. Det ska inte ens behöva pågå en diskussion huruvida det är värt att skydda en art. En diskussion om huruvida vi tjänar någonting på att den överlever. För i HELVETE! Kom igen. Mänskligheten får mig att vilja spy. Vi får mig att må illa med våra äckliga översittarfasoner. "Du får vara med och leka, du får det inte. Du är bra nog för att spela i mitt lag, du är det inte."
Om jorden är en idrottssal i lågstadiet är människorna den coola killen som väljer lag först. Vi är den killen vi alltid velat banka skiten ur. Vi är den killen som alla velat vara, men bara för makten. För alla vet att den killen bara är omtyckt av de han väljer. Fast vad spelar det för roll? De som inte gör någon nytta behöver ju inte vara med och leka, eller hur?

3 kommentarer:

Kath sa...

huvudet på spiken! människan förbluffar mig alltid med mänsklig idioti och arrogans. och gör mig sjukt irriterad. känns som att man borde ta upp en diskussion om huruvida vissa människor får vara med i leken eller inte.

Mi sa...

kan inte annat än hålla med, blir så frustrerad ibland...

Unknown sa...

word.