måndag 16 november 2009

Det finns en värld utanför persiennerna

Ett tomt fat. En kaffekopp med botten fylld av kallt kaffe. Fem döende ljus. The Black Parade Is Dead spelas i bakgrunden och Richard E. Rubins Foundations of library and information science ligger uppslagen på bordet. Persiennerna är för första gången på länge uppdragna. Utanför fönstret breder ett tjockt lager av blågrå moln ut sig över himlen och under det ett landskap av röda och bruna hustak som blandas med nakna trädtoppar. Gatorna är tomma på folk, vinden är lugn och inte en droppe regn faller från skyn.

Jag har börjat plugga på riktigt nu. Men på ett helt annat plan än innan. Jag har börjat fatta intresse för det hela. Jag tycker det är kul att läsa, och jag gör det av egen vilja istället för tvånget att jag måste plugga inför en tenta.
And I like it.

Inga kommentarer: