fredag 31 juli 2009

Sista dagen i Juli

Jag har kommit igång med mitt liv igen. Jag har äntligen fått pengar, tack vare en månads jobb. Jag har börjat skriva igen. Bara i går skrev jag hela tre sidor och bestämde mig för att låta fyra personer läsa första kapitlet. Bara fyra, inga fler. Blir du inte tillfrågad, är du inte en av dessa. Simpelt, eller hur? Nåja. Jag ska flytta, och massa saker blivit inköpta, såsom bestick, strykjärn, sängkläder, kudde, handdukar etc etc. Det gick på massa pengar, men det var ändå billigt med tanke på hur mycket vi fick för pengarna. Nu sitter jag och dricker för starkt kaffe och äter en gårdagens vaniljbulle, samtidigt som jag gör mig redo för att sätta igång att skriva än en gång. Månadens jobb är klart, nu är jag ledig. Om min mor håller sig frisk nästa vecka, vill säga, ty annars får jag nog hoppa in då också. Men det är pengar, så jag klarar nog en vecka till.
Den 22a flyttar jag. Då gäller det. Fö'fan. Ett litet rum på tredje våningen tio minuter från skolan. Inget varmvatten i köket och toaletten och duschen är i källaren. Men rummet är mysigt, och det verkar vara ett bra område. Det är ganska inrett också, och det är billigt. Så jag klagar inte. Dusch, toalett och varmvatten får jag väl helt enkelt lära mig leva med. Är man student så är man, liksom.

2 kommentarer:

Bo Ashi sa...

Jag har också dusch i källaren! :D Som sagt, man kan ju inte leva värsta lyxlivet som student inte... Ska det vara ska det sannerligen vara!

Iris sa...

I helhet låter det toppen :)