söndag 12 juli 2009

Reconiterep

Gårdagens rep var det bästa repet jag haft på väldigt, väldigt länge. Inte sedan Reloads glansdagar har jag upplevt något sådant. Trots det körde vi faktiskt bara en låt, nämligen Skrubbsår av LOK. Att bara sjunga var en mycket intressant upplevelse, men det gick riktigt bra, och det är något jag kan tänka mig att göra mer av i framtiden. Vilket betyder att det kommer skrivas låtar med bara en gitarr, vilket kommer bli en utmaning i sig.
Varför gick det så bra då, frågar ni er själva (För visst gör ni?).
För det första var alla väldigt peppade, vi har försökt ha ett rep i över en månad nu, så energin låg på max redan innan vi kom igång.
Alla kunde låten, vi slapp det eviga tjötet med att lära folk låten i replokalen, vilket alltid är ett onödigt ont. Att alla lärt sig låten hemma hjälper otroligt mycket.
Alla är duktiga och kompetenta på sina instrument, och alla var beredda att göra sig hörda. Ingen som var rädd för att faktiskt någon skulle höra dem.
Och kanske det viktigaste: Alla hade mycket energi och en vilja att röra sig. Ingen som stod rakt upp och ned och inte vågade släppa loss.
Jag tror det här kan bli bra, mycket bra. Nu ska ytterligare några låtar slutföras, och sedan är det dags att fixa spelningar. Se fram mot det!

Inga kommentarer: