fredag 17 juli 2009

Hur fan fungerar en ungdom, egentligen!? - Del 1


Då var vi här igen. Hej och välkomna till första delen av "Hur fan fungerar en ungdom, egentligen!?". I dag kommer vi ta upp fenomenet att censurera näsor på bilder. Detta förekommer framförallt på sajten Bilddagboken, där åldersnivån med stadig takt sjunker, vilket ger upphov till helt nya kulturer och fenomen. Låt oss titta på några grovt nedskärda bilder, där i princip allt har klippts bort för att ingen ska stämma skiten ur oss.
Här ser vi ett hjärta över en näsa. Då frågar vi oss, varför? Har näsan blivit det nya Fula? Det vi inte får visa längre? Eller är det så att näsor börjar bli mer och mer som ens nedre region, att inte vem som helst ska få ta del av den? I så fall kommer utvecklingen av det hela bli mycket intressant, ty att dölja något som sitter mitt i ansiktet, och som dessutom sticker ut (och alltid är det ställe man bränner sig på vid solning) kan bli en utmaning att dölja.
Kan det vara så att näsor har blivit lite sådär mysigt perverst? Att det egentligen anses vara snyggt, så det ska inte visas hur som helst? Vi vet inte. Vi har ingen aning. Kanske vore det lättaste att helt enkelt fråga några personer om det hela. Några personer som faktiskt utövar näsdöljandet? Så får det bli. Kika in igen om några dagar, då ska vi ha gjort en grundlig undersökning av det hela!

5 kommentarer:

Iris sa...

Jag skrattade på riktigt denna gång!
Åter igen spännande spännande. Jag väntar med SPÄNNING på uppföljare :D

Tess sa...

Ett och annat skratt, oja!
Ser fram emot nästa del!

Charlotta sa...

Jag tycker du ska ta upp din profilbild på facebook. varför försöka följa halva ansiktet med en handduk, och sedan försöka dölja andra ahlvan med sina fingrar formade till ett "V" tecken.

Tess sa...

Ahahaha, charlottas kommentar! Instämmer!

GunBlade sa...

Charlotta: För att bilden är tagen den 25e maj, dvs Towel day. There, förklaring gjord. Och sedan för att jag inte har några bra bilder på mig.