tisdag 6 april 2010

KD och sex

Helagotland.se presenterar i en artikel att KD lagt en motion att sexualundervisningen ska göras om. Man ska, utöver informera om sex och preventivmedel, också påpeka att heterosexuella förhållanden är det naturliga och att avhållsamhet är något att sträva efter. Yngve Andersson säger att "Heterosexualitet verkar inte vara det normala längre, det pratas om alla varianter. Jag dömer inte folk, de får göra vad de vill. Men biologiskt sett är homosexualitet inte funktionellt." Då är frågan, menar jag, att om homosexualitet inte är biologiskt funktionellt, borde det väl inte vara så fruktansvärt om det var vanligare? KD menar att oönskade aborter måste minska (eller aborter överhuvudtaget, kanske?), och jag lovar: homosexuella förhållanden kommer inte ge några fler aborter.
George Holmer, KDs ordförande på Gotland säger att politiska partier inte ska lägga sig i i vilken ålder sexdebuten sker, men är inte det precis vad KD gör? "Ni får ha er sexdebut när ni vill, så länge ni inte har den för tidigt. Helst ska ni vara gifta. Vi lägger oss inte i. Men händerna på täcket!"
Jag har alltid funnit dubbelmoral fint.
Personligen tycker jag att sexdebuten i allt för många fall kommer alldeles för tidigt. Enligt Janne Nordstedt, sexualupplysare, sker sexdebuten för killar vid 17 års ålder och för tjejer vid 16,5. Jag tror dock att den i många fall ligger långt tidigare än så. Och det är ganska tidigt.

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5924847

5 kommentarer:

Antonia sa...

Kd. Fyfan. Sexualundervisningen BORDE göras om, men kanske....åt andra hållet? XD

Anonym sa...

Ja men vad fin blogg du har här.
Glöm inte att kolla in min ^^
Jimmyjey.blogg.se.

Smygreklam är awsome Coffeé.
Lägget med dig?

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emma sa...

Hm... håller med Antonia totally alltså.
Sexualundervisningen borde verkligen göras om, men inte ska den ta parti för något på det sättet...

Sen håller jag med dig också att det debuten kan ske allt för tidigt idag.