torsdag 1 april 2010

En svensk Tiger

Jag handlade i dag. på ICA. När jag stod i kön, omgiven av damer födda på senare stenåldern, fick jag se en tidning. Tidningen har ofta högt anseende i de mer kulturella kretsarna. De arbetar stenhårt för att ta reda på sann och äkta fakta om världens allra kändaste kändisar. De jobbar hårt för att gräva fram allt det viktigaste om dem och kollar sina källor gång på gång för att veta att de får allting rätt.
Tidningen jag pratar om är självklart Se & Hör, vår favorittidning när det handlar om att få en objektiv inblick i kändisarnas liv.
Jag blev lite förvånad. På framsidan var en bild på en mobil, och ovanför den stod det någonting i stil med: "Elin äcklad av Tigers sexsms". På mobilen fanns en uräcklig (om den hade varit i en barnbok) text som skulle få vilken lågstadiefröken med överbeskyddad uppväxt som helst att rysa av obehag. Jag kan tyvärr inte komma ihåg vad det var han hade skrivit, men usch, jag kände hur jag blev helt röd i ansiktet av de perversa orden.
Sedan ryckte jag till. Någonting var fel. Jag stirrade vilt omkring mig för att försöka greppa vad som inte stämde. När jag inte såg någonting konstigt andades jag ut och slappnade av. Sedan fastnade blicken på tidningen igen, och jag skrek högt. Sms:et var på svenska! Se&Hör av avslöjat ytterligare en stor hemlighet här i världen: Tydligen är Tiger Woods svensk!

Inga kommentarer: