lördag 3 april 2010

Bloggar om bloggar

Det här är det 202:a inlägget på bloggen Soulred. Inte dåligt va? Fast egentligen borde det varit många fler, så jag ska inte säga något. Jag har varit lat, det måste jag säga. Borde hållit i gång den mycket bättre. Fast jag vet inte vad man skriver på en blogg. Seriöst, jag har ingen aning. 200 inlägg på min tredje blogg, och jag vet fortfarande inte vad man bloggar om. Enligt Kissie (http://www.kissies.se/?p=5401, 3/4-10) måste man vara ung, snygg tjej för att kunna göra en populär blogg. Annars går det inte. Helst ska man skriva om mode, fast inte för att andra ska bli inspirerade (enligt Kissie är det nämligen dumt om alla ska ta efter modebloggarna, så hon skriver inte var hon köper kläderna). Sedan ska man också skriva var man äter på dagarna, ens träningspass och om alla ens resor till varma länder. Dessutom ska man vara Stockholmare och hänga på Stureplan så ofta det går.
Som ni kanske märker: jag har ingen som helst chans att bli en bra bloggare. Om man ska blogga som kille måste man nämligen vara bög (åter igen efter Kissies grundläggande undersökning). Men jag klagar inte. Tänk vad hemskt att vara kändisbloggare. Sitta och göra lama pratshower som Bella&Tyra show och prata om andra bloggare och andra interndiskussioner som bara riktar sig till de med stenkoll. Nej, tacka vet jag att vara lite okänd, och ovetande.

Förresten. Om ungefär fem minuter börjar följetongen Förföljd på K-skrivet. Det är grejer, det.

Inga kommentarer: