onsdag 10 mars 2010

Star Trek

Jag har precis sett Star Trek (2009). Ensam på min lilla vind, utrustad med nyköpt, gammal gurka från ICA, dip och popcorn. Filmen var... Ja... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag hade ganska höga förväntningar, jag har knappt hört någon säga någonting illa om den. Tyvärr levde den inte upp till någon av mina förväntningar. Dialogen var full av påhittade nonsensord som egentligen inte spelar någon som helst roll. Mycket siffror och konstiga ord verkar vara en del av Star Trek, dock, så jag ska väl inte klaga på det för mycket.
Handlingen i korthet är att i framtiden gick en planet sönder, en onding vid namn Nero anklagar Spock för detta. Spock och Nero råkar av misstag färdas tillbaka i tiden där Nero bestämmer sig för att hämnas genom att ha sönder Spocks planet. Nu måste de stoppas innan de förstör jorden. Jag har alltid haft svårt för tidsresor, detta är inget undantag. Nej, Star Trek XI var tyvärr ingenting för mig. Jag väljer Battlestar Galactica framför Star Trek var dag.

Inga kommentarer: