måndag 30 november 2009

Hotellbibliotek

Jag satt och pluggade. Läste om den svenska biblioteksgeografin (woho). Då kom jag att tänka på en sak. Jag kom att tänka på hotell. Och jag blev lite nyfiken på om det finns hotellbibliotek eller ej. När jag skriver det här har jag inte kollat upp det än, men ska snart göra det. Jag fick ett sådant där roligt infall igen, liknande det jag fick om tågbibliotek. Ett typiskt "Där vill jag jobba!"-infall. För tänk vad häftigt ändå - ett hotellbibliotek. What a thing! Jag vet att jag skulle uppskatta det i allafall, om jag bodde på hotell.
Nu ska jag kolla upp det!

Fem minuter senare: Hittar ingenting. I alla fall inte på en quick&dirty-sökning på google. Nåja, det blir väl att starta ett om några år då?

1 kommentar:

Antonia sa...

Det finns. Oftast är de dock äckligt små & intryckta i ett hörn :/
Har iaf sett ett i Stockholm på ett hotell jag bodde på.